무대중심의 개인?단체의 공연에 있어서 공연제목과 공연명칭은 일정한 틀과 의식의 규격이 보인다. 그 이유는 전공별 개별특성을 넘어 큰 틀에서 조망해 볼 때, 민족 문화적 공통특성이 의식세계에 투영되어 내재되어 있기 때문일 것이다. 본 연구의 필요성은 전통문화예술의 정수라고 인식되어지는 국립국악원에서 공연되어졌던 춤의 공연명칭의 언어적 표현분석을 통하여 우리의 전통예술이 발산해 내는 공연 명에서 일정한 틀과 형식, 방식 등의 외형적 요건들을 총체적으로 규명하여 우리의 전통춤을 전공하는 전공자들의 인식세계의 내재화된 인식틀을 규명하고자 한다. 연구방법은 국립국악원에서 매해 간행하는 연구물인 국악연감과 한국문화예술위원회에서 매해 출간하는 문예연감을 1991년부터 2011년까지 총 21년간의 자료에서 국립국악원에서 행해진 공연 명을 기본 자료로 하여 연구의 목적에 적합한 요인별 분석을 시도하였다.
공통적인 색채는 오랜 역사의 전통예술의 범주에서 자연적인 소재와 사상, 행위가 묻어나는 공연명칭이 보였다. 이는 오랜 시간 지속적 누적이 있어왔던 역사, 문화, 예술의 공통분모가 전통춤의 사상적 근간이 되어주었기 때문이라고 본다.
해를 거듭해 갈수록 단조로운 공연명칭에서 탈피해 풍성한 의미와 이미지를 보여주는 공연명이 보였는데, 대표적으로 혼합명사형의 탄생이 이를 증명한다.
혼합명사로 각각의 전공별 영역의 색채를 강렬히 드러내고 있었다. 예를 들면, “고운 춤”, “향을 담은 춤사위”, “마음의 평화, 아리따운 춤향연” 등으로 감각기관의 이첩화를 통해 춤의 언어적 표현강화를 이루어냈으며, 궁극엔 자신의 춤공연을 부각시키려 했다.
무엇보다도 국립국악원이라는 특성상 여느 공연장의 공연명보다도 다소 밋밋한 공연명칭에 빠지는 안일함이 자주 나타났다. 이는 차후로 공연자들의 의식환기로 발전적 실행을 이루어야할 부분이라고 본다.
The aim of this study is to outline the meaning of the body’s movements in Jan Fabre’s dances. The subject discussed is the biological components of choreographer Jan Fabre’s dances, and the source of the form of the body and it’s shape.
First, “I am blood”(Je suis Sang 2001) the power of the blood and the opposite, it’s weaknesses are shown. This idea complements an active and positive representation the body’sPerformances in the center stage of the individual or entity performing the title and performance specifications are shown the name of a certain framework and consciousness. Overlooks the big picture beyond the major characteristics, ethnic and cultural common characteristics inherent consciousness is projected to the world, because the reason.
The need for this study is called the essence of traditional culture, which is recognizable from the National Center for Korean Traditional Performing Arts performances being played, the sound, through the analysis of dance performances Names Title from our tradition of art that radiates a certain framework and form, manner, etc.internalize the majors' perception of the world collectively identified as the cultural and artistic traditions of our major requirements of external recognition framework to investigate.
Title took place at the National Guak Center for Korean Traditional Performing Arts, published a literary almanac each year are published each year in the National Guak Center for Korean Traditional Performing Arts intruder Yearbook of Traditional Music and the Arts Council Korea from 1990 to 2011, a total of 22 years of data from the research methods as the basic material, the purpose of the studyfactors appropriate for the specific analysis was conductedPlay performances in the tradition of creative commitment that the results of the most intense and vigorous youth willingness multi-faceted attempt was Tradition followed top efforts also showed a lot of sounds from the show, dance performances, to widen the area of the dance itself HMCS has been shown.
Common to each of the major colors, natural materials and a long history of traditional arts in the category of thought, behavior Loose performances was the name.
This is a reason to exist beyond the traditional art has been there for a long time the cumulative nature of the common denominator of a major personality because in looks.
To be composed image showing the rich meaning and escape from the increasingly monotonous performances Names Title eotneunde shown, leading to the birth of mixed noun proves it.
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For example, "Sorit fine road", "dance" containing incense, peace of mind ", the twelve lines of" beautiful feast - Corruption of the sense organs through the ultimate yen each major strengthening achieved.
Being somewhat boring performances Names Above all, the National Center for Korean Traditional Performing Arts of the usual venue of the Title Above anilham frequently appeared.See which future evolutionary consciousness of the performers ventilation should be run as part