메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권성미 (부경대학교)
저널정보
한국화법학회 화법연구 화법연구 제30호
발행연도
2015.11
수록면
37 - 58 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (10)

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of the study are to identify the status of pronunciation in teaching speaking, to determine the difficulties in integrating pronunciation into teaching speaking, and to propose an approach for integrating teaching pronunciation into teaching speaking. The study, first, recognizes the status of pronunciation within the paradigm of the research on speaking. Second, the study investigates pronunciation as a construct of the assessment of speaking by analyzing the previously suggested lists of the constructs of Korean as a Second Language(KSL) speaking tests. Third, the study examines how the current KSL curricula deal with pronunciation. Finally, based on the research, the study presents an integrated model of pronunciation in teaching speaking.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0