메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지은 (서강대학교) 정인기 (서강대학교)
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보 사회 제26권
발행연도
2015.11
수록면
135 - 164 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the correlation between Korean high school students’ general English proficiency and their competence for light verbs make and take and their common errors. 43 questions for light verbs have been created and tested with 92 high school students divided into four groups according to their marks of midterm and final exams at school, which are regarded as their general English proficiency. Overall, there is no correlation between the students’ general English proficiency and light verb competence among the four groups. However, the highest rank group shows the highest score in the collocation test, which weakly suggests a relation between general English proficiency and light verb competence in a high-rank group only. Students exhibit better scores in the light verb phrases with take than in those phrases with make, showing that students have different competence depending on light verbs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0