메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정보라 (한성대학교) 이주형 (한성대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2023년도 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2023.5
수록면
92 - 97 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to derive the characteristics of brand scaping through previous studies and suggest the direction of the flagship store in order to recognize the positive image of the brand and consume the emotions of the brand. The research methodology is. First, we examined the theoretical background of brand scaping and the current status of fragrance flagship stores. Second, we derived the characteristics of brand scaping applied to fragrance flagship stores through previous studies. Third, we discussed the necessity of analyzing the Fragrance Flagship Store based on its brand scaping characteristics. Finally, conclusions were drawn based on the above, and directions for further research were suggested. This study was conducted on a fragrance flagship store where brandscaping was applied so that consumers could experience the brand directly and have a positive perception of the brand. If the brand scaping characteristics are well expressed in the space, consumers can experience the emotional consumption of the brand, which forms an active communication. Therefore, the flagship store with brand scaping that will be opened in the future is expected to be built as a space where consumers can experience the emotion of the brand and have a positive perception of the brand in the direction that the brand wants to pursue.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 브랜드스케이핑과 프래그런스 플래그십 스토어
4. 브랜드스케이핑 특성에 의한 프래그런스 플래그십 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-619-001405880