메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
林佳蓉 (國立臺灣師範大學)
저널정보
한국외국어대학교 대만연구센터 대만연구 대만연구 제22호
발행연도
2023.6
수록면
143 - 167 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Cis are an art of time; painting is an art of space. Cis focus on the poet’s subjective lyricism, on the side that can “feel”; while paintings focus on the painter’s depiction of external scenery, on the side that can “see”. However, in classical poetry and traditional Chinese painting, it can often be seen that literary creation is full of pictorial meaning, while painting is full of literary poetic color, so that the spirit of poetry and painting can cross domains, “observe and emulate” each other, merge with each other, and form a structure polyphonic aesthetic display. This article takes Mr. Pu Xin-yu’s “Ning Bi Yu Yin Ci” as the text to analyze the painting meaning of the ci from three aspects: “flower shadow leaving blank”, “line of sight flow”, and “small and large”. The meaning of the aesthetic effect of the picture caused by the “ci” of the principle of painting.

목차

ABSTRACT
I. 前言
II. 花影留白
III. 視線流動
IV. 以小容大
V. 結語
參考書目

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0102-2023-030-001777611