메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정미영 (동명대학교)
저널정보
한국멀티미디어학회 멀티미디어학회논문지 멀티미디어학회논문지 제26권 제9호
발행연도
2023.9
수록면
1,204 - 1,218 (15page)
DOI
10.9717/kmms.2023.26.9.1204

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to verify the effect of the instructor"s image and non-verbal communication on learners" class satisfaction and class immersion during non-face-to-face classes after COVID-19. As a result first, the impact on learners" class satisfaction according to the instructor"s image and non-verbal communication use in non-face-to-face classes had the greatest impact on the instructor"s professional image, social image, similar language, facial expression, and external image, and second, social images had the greatest impact on learners" class immersion due to the use of instructor"s images and non-verbal communication, followed by professional images, facial expressions, appearances, similar languages, and external images. Third, class satisfaction has a large influence on class immersion(β=.760), and fourth, as a result of verifying the mediating effect of class satisfaction, it was found that class satisfaction plays a mediating role in influencing the instructor"s image and non-verbal communication on class immersion. In the end, this study will need to prepare empirical measures for non-face-to-face lectures that meet the needs of learners in order to draw efficient learning methods between instructors and learners in non-face-to-face classes such as the post-COVID-19 era.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 문제 및 연구 방법
4. 분석 결과
5. 결론 및 시사점
REFERENCE

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0