메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Gulnoza Salaeva (전북대학교) 심재우 (전북대학교) 이희철 (전북대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제31권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
123 - 143 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to explore the relationship between the use of reading test strategies and reading self-efficacy beliefs among Uzbek EFL learners. The subject pool consisted of 266 Uzbek students who were taking IELTS preparation courses in language centers. Principal Component Analysis was used to reduce the dimensionality of the variables. Based on the students' use of reading test strategies, two clusters were identified using K-means cluster analysis. To determine the impact of the four sources of reading self-efficacy on differentiating the two groups of students, discriminant analysis was conducted. The findings revealed that 'enactive mastery experience' and 'verbal persuasion' played significant roles in distinguishing high and low users of reading test strategies, with the accuracy of 68.4%. The results suggest that Uzbek EFL learners need to enhance their reading self-efficacy in order to use reading test strategies effectively and improve their performance on reading tests.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0