메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유영숙 (서울시립대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제26권 제1호
발행연도
2023.2
수록면
9 - 30 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Previous research has reported a predominance of function words (FWs) in English. However, second language writing (L2) research mainly focuses on the proportions of low-frequency content words (CWs) as an indicator of writing development and learner proficiency. The present study explored the proportion of FWs as a first step toward understanding the features of vocabulary used in English writing by Korean university students. The students wrote English essays on the same topic in the first week and the last week of the semester to see whether the proportion of FWs shows a significant difference as students’ English writing develops with writing practice over a semester, and then it was analyzed again to examine differences according to learner proficiency. Learner proficiency was measured by cloze test scores to see if student responses to FW cloze items are related to the proportion of FWs in Korean university students’ English writing. The percentages of FWs in student writing were obtained by running VocabProfile. The study results showed a significant decrease in FW percentages over a semester. In addition, learner proficiency did not lead to statistical differences in the proportions of FWs in student writing. The results will be discussed in more detail.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0