메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황규덕 (metasky)
저널정보
한국컴퓨터게임학회 한국컴퓨터게임학회논문지 한국컴퓨터게임학회논문지 제36권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
33 - 42 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Korean education has shifted from face-to-face education to non-face-to-face education due to the COVID-19 pandemic. Group activity education for students to learn about society has been reduced or discontinued, and a new service called metaverse has been born with the development of non-face-to-face service technology. In this paper, the author proposes a platform called 'Virtual School' (VS) that allows non-face-to-face experience of group activity education required by Korean elementary, middle, and high schools. The platform is based on VRChat, which is easy for students to use, and the Unity 3D engine for rendering 3D virtual environments. The VS platform provides various activities such as graduation ceremonies, entrance ceremonies, and OX quizzes. The platform was pilot operated at Busanjin High School, and is expected to be actively used in the field of non-face-to-face education platform research related to the metabus.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0