메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이시연 (광주과학기술원)
저널정보
한국18세기영문학회 18세기영문학 18세기영문학 제20권 제1호
발행연도
2023.5
수록면
81 - 111 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Margaret Cavendish’s The Description of a New World Called the Blazing World belongs in the tradition of early modern, new philosophical fictions of lunar new worlds, but it also serves as a radical critique of those by male philosophers. Francis Godwin introduced a narrative of the “man” in the moon, a narrative forerunner of the “He” philosophy of the Royal Society, thus parting ways with Johannes Kepler’s Somnium (Dream) that had granted significant female agency to the character of Fiolxhilde. Allegedly the cause of witchcraft charges against Kepler’s mother, Fiolxhilde has been routinely relegated to unlettered witchcraft, but she is a wise and powerful woman in her own right, conversant with “wise spirits,” and initiator of flight or “motion” to the moon in search of celestial knowledge. Likewise, the abductee-turned Empress in The Blazing World is a “self-moving body,” speaking for not only Cavendish’s vitalistic materialist view of matter and motion but also her anti-Aristotelian and anti-mechanist affirmation of the female. In the very genre discoursing on motion of celestial bodies, Fiolxhilde and the Blazing Empress defy masculinist notions of inanimate female bodies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0