메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정희 (광주교육대학교)
저널정보
글로벌교육연구학회 글로벌교육연구 글로벌교육연구 제15권 제1호
발행연도
2023.3
수록면
117 - 138 (22page)
DOI
http://dx.doi.org/10.19037/agse.15.1.05

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper was to clarify the characteristics of peace education (PE) in South Korea. To this end, this paper investigated the following three specific areas: First of all, it drew on previous research to describe trends in PE in South Korea. Next, it presented how unification education (UE), which is the center of PE in South Korea, has changed. Finally, it examined the reality of school unification education (SUE) in order to see what types of PE and UE are practiced in schools. As a result of this study, the following four characteristics of PE in South Korea were clarified. First, UE is at the center of the discussion of PE in South Korea. Second, UE in South Korea is shifting from an anti-communist approach to a peace and UE approach. Third, SUE is carried out throughout the curriculum, centered on experience, events, and connection with the community. Fourth, classes are carried out mainly by students through dialogue based on discussions. PE like this centered on UE is expected to continue in South Korea for the time being.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0