메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Soyeon Yoon (Incheon National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제109집
발행연도
2024.6
수록면
149 - 177 (29page)
DOI
10.21296/jls.2024.06.109.149

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Although error analysis is essential to understanding the EFL learning process and planning effective curricula, variations in proficiency level assignment and error categorization schemes in previous research have limited the generalization of findings. To address these limitations, the current study employed the widely accepted Common European Framework of Reference for Languages proficiency assignment system and the Louvain error tagging scheme to analyze a learner corpus with 139 essays. The results showed that errors are particularly frequent in articles and verbs tense and voice, with variations across different proficiency levels: Less proficient learners did not use the grammatical features but gradually acquired them as their proficiency level increased via a stage of using them with confusion. Lexical and stylistic errors showed less consistent patterns except that more proficient learners made fewer errors. By employing rigorous methodology, the study contributes to a more generalized understanding of EFL learning dynamics.

목차

1. Introduction
2. Literature review
3. Research methods
4. Results
5. Patterns in each error category across proficiency levels
6. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-151-24-02-090060678