메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백은주 (신라대학교) 서용희 (동아대학교)
저널정보
인문사회예술융합학회 문화와융합 문화와 융합 제45권 제11호
발행연도
2023.11
수록면
267 - 281 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes domestic university Centers for Teaching and Learning (CTL) instructional consulting programs to improve higher education quality. We explore avenues for enhancement, emphasizing a universal approach for overall quality management. The research includes a detailed examination of a 4-year university''s CTL instructional consulting program. First, in our survey of university instructional consulting programs, we found that every university operates a similar program. Secondly, we found shortcomings in domestic university instructional consulting programs, including insufficient support for self-instructional and lesson plan consulting, as well as distinct variations in content for target-specific consulting and a lack of systematic management. Thirdly, for effective instructional consulting program operation, we suggest three tasks: streamline program designs, offer personalized promotional services for professors, and establish/utilize a robust consulting system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091131877