메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최세훈 (私立中國文化大學)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제35권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
133 - 158 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores enhancing experiential learning in Korean language and culture for overseas students through immersive VR content focused on cultural heritage, leveraging affordable VR headsets and resources from public institutions. It aims to broaden students’ knowledge and practical skills in Korean studies by integrating immersive technologies into education. A classroom model utilizing VR in Korean education was tested at Chinese Culture University in Taiwan, assessing its educational impact and student satisfaction through surveys. Results showed that VR increased student engagement and knowledge, piqued interest in cultural heritage, and offered career insights. However, challenges such as fatigue from extended VR use, the difficulty of content, and limitations in academic assessment were noted. Despite these issues, the study underscores VR’s potential in enriching learning about Korean cultural heritage, highlighting the importance of balancing technological integration with interactive education principles. This research contributes to the development of immersive content in educational settings, suggesting pathways for future advancements.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0