메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정예지 (City University of New York 뉴욕시립대) 이현아 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어정보연구원 (구 연세대학교 언어정보개발원) 언어사실과 관점 언어사실과 관점 제61권
발행연도
2024.2
수록면
69 - 94 (26page)
DOI
10.20988/lfp.2024.61..69

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
English lexical stress is one of the most important factors that determines one’s accent and can have an impact on communication accordingly. This paper presents a scoping review on how English lexical stress has been instructed to English learners in an EFL classroom. Thirteen peer-reviewed research articles from six countries were selected based on inclusion and exclusion criteria set by the authors. Then, five categories regarding the types of intervention given to EFL learners were identified. These categories were visual, aural, read/write, kinesthetic, and other/mixed intervention. Overall findings reveal that EFL learners’ English lexical stress always improved as a result of intervention. Additionally, there was no dominant intervention type observed to be effective; rather, every type of intervention was an effective methodology of helping EFL learners use English lexical stress in a more native-like manner. This finding suggests that a wide range of interventions can be adopted in an EFL classroom with various populations, granting a great level of flexibility for instructors as well.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0