메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이효정 (경상국립대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제36권 제2호
발행연도
2024.6
수록면
113 - 133 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Paraphrasing is a challenging task, and many EFL/ESL learners struggle to rephrase what they have read. The present study assumes that a generative AI writing tool can alleviate this problem since its main mechanism is paraphrasing an input sentence. The purpose of the study is thus to identify the types of paraphrases used by Korean university students after self-revising their first drafts of summary writing with Wordtune, an AI-powered writing assistant tool and to understand their perceptions of the paraphrasing process. The data includes summary writing, reflective journals, and surveys. Quantitative analysis showed that lexically and syntactically modified type was the most frequently used, with near copy being the least used. Qualitative analysis revealed that such a revision process offered participants these three opportunities: exploring better sentences, incorporating writing styles, and expanding their English learning potential. Additional surveys indicated that semantic errors and a lack of explanatory feedback were the tool's most significant limitations. Implications for using a generative AI writing assistant tool for English learning and teaching are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0