메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손민정 (한국교육과정평가원) 이수진 (구룡중학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제44호
발행연도
2024.11
수록면
179 - 217 (39page)
DOI
10.24285/CLER.2024.11.44.179

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the new curriculum is applied from 2025 due to the notification of the 2022 revised curriculum, this study analyzed the 2022 revised Chinese curriculum and developed assessment items using the achievement level according to the achievement standards of the revised practical Chinese curriculum and aimed to effectively apply them in the school field. The 2022 revised Chinese curriculum reorganized the curriculum composition and content system in middle and high schools, and the elective subjects were expanded especially in high schools with the introduction of the high school credit system. Middle School Chinese subject consisted of five areas: listening, speaking, reading, writing, and culture, and the vocabulary was reduced. The achievement standard was stated by integrating three categories: knowledge, understanding, process, skills, and values and attitudes, and the achievement level based on this was divided into five stages A to E. In this study, an assessment items for written test and performance evaluation was presented to apply the achievement level to the evaluation, and through this, it is expected that teachers can understand the achievement level and use it effectively in the school field.

목차

Ⅰ. 2022 개정 교육과정의 특징
Ⅱ. 내용 체계 및 성취기준
Ⅲ. 2022 개정 생활 중국어 성취수준
Ⅳ. 생활 중국어 성취수준에 따른 평가문항 예시
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092241112