메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
임효정 (한양대학교) 이형철 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2024년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2024.11
수록면
1,721 - 1,726 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes a hierarchical control algorithm for optimal power distribution of a fuel cell hybrid vehicle. The upper controller generates an optimal control input reference that minimizes the fuel consumption. The lower controller calculates the optimal control input according to the current vehicle status by considering the optimal control input reference. The upper controller receives traffic information and road information of the driving route in real time assuming V2I. It generates an optimal battery SOC reference value for the entire driving route through nonlinear model predictive control (NMPC) The lower controller determines the operating area of the battery through the SOC reference and calculates the power of the fuel cell that minimizes the fuel consumption.by utilizing the adaptive equivalent consumption minimization strategy (AECMS). The control performance of the hierarchical controller was verified in a model in the loop simulation (MILS) environment and real-time performance was verified in a hardware in the loop simulation (HILS) environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 대상 차량 모델
3. 계층형 전력 분배 알고리즘
4. 시뮬레이션 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0