지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Research on Reinforcing POLICE English Proficiency based on IoT convergence Learning Contents
Regulations
2019 .01
Morphological Transfer in the Development of L2 English Dative Constructions
Journal of Cognitive Science
2022 .12
The Negation Gap in ESL
Journal of Cognitive Science
2022 .12
A Review on the Policy of Native English Teachers
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2018 .12
영어교육전공 대학생의 교양영어 교육에 대한 연구
한국콘텐츠학회논문지
2019 .08
An Analysis of Korean EFL Learners’ Experience on English Classes Using AI Chatbot
Robotics & AI Ethics
2021 .09
Hill
International Digital Design Invitation Exhibition
2017 .05
POLICE English Test Improvement Plan for Recruiting Competent Applicants
Regulations
2018 .12
EFL College Students' Learning Experiences during Film-based Reading Class: Focused on the Analysis of Students' Reflective Journals
The International journal of advanced culture technology
2019 .01
Heritage Speakers’ Phonological Memory: Beyond Sub-Lexical Level of Sound Perception
Journal of Cognitive Science
2022 .06
Body In Motion
International Digital Design Invitation Exhibition
2015 .07
Perceptions of the Communicative Approach among Practitioners and Learners of English in Korea
한국콘텐츠학회 ICCC 논문집
2015 .12
Students’ Self-Assessment of English-Speaking Performance Using Flip
한국지식정보기술학회 논문지
2024 .04
원어민과 한국인 영어교사의 협동수업에 대한 인식이 학습자의 정의적 요인에 미치는 영향
한국콘텐츠학회논문지
2019 .08
패턴영어 학습법을 적용한 성인영어 학습코칭의 효과에 관한 연구
코칭연구
2016 .01
초급 수준의 영어학습자들이 경험한 그림을 활용한 영어 말하기 과업에 관한 연구
한국콘텐츠학회논문지
2021 .10
CALL Design (Computer Assisted Language Learning) for the English education in Korea
한국과학예술융합학회
2015 .09
Young EFL students’ reliance on path-breaking verbs in the use of English argument structure constructions
Journal of Cognitive Science
2017 .01
대학 교양영어 교육에 대한 학습자 만족도 연구
문화와융합
2020 .08
3D MOTION MODELING #2023. no2.
International Digital Design Invitation Exhibition
2023 .12
0