메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이영아 (제주한라대학교 응급구조과)
저널정보
한국응급구조학회 한국응급구조학회지 한국응급구조학회지 제28권 제2호
발행연도
2024.8
수록면
131 - 142 (12page)
DOI
10.14408/KJEMS.2024.28.2.131

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aimed to explore the use of web-based virtual simulations to improve the learning flow, problem-solving ability, and academic self-efficacy of paramedicine students. Methods: This study used a pre–post comparison design with 40 pamedicine students at one university. the participants were third grade students and participated in web based virtual simulation(vSimⓇ). The difference between the pre-post was analyzed using a Paired Sample t-test with SPSS 26.0. Results: After web based virtual simulation using vSimⓇ program than before, significantly higher learning flow(t=12.74, p<.001), problem-solving process(t=5.78, p<.001), academic self-efficacy(t=2.77, p<.001), Paramedic-Care Skills Confidence(t=6.30, p<.001). Conclusion: The results indicated the positive effects of web-based virtual simulation(vSimⓇ) learning method and suggests implications for learners and instructors.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0