메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yuan FENG (Pukyong National University) Mi-Hyun PARK (Pusan National University) Gyun HEO (Pukyong National University)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제37권 제1호(통권 제133호)
발행연도
2025.2
수록면
200 - 209 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2025.2.37.1.200

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines differences in university students' English short video learning behaviors by gender, grade, and academic performance and explored the educational implications. The study involved 219 university students as participants, using a Likert five-point scale to collect data, and statistical analysis was conducted through independent samples t-test and one-way ANOVA. The results showed that gender had no significant impact on university students' use of English short videos, highlighting the universality of short videos. Lower-grade students used short videos significantly more frequently than higher-grade students, reflecting the characteristic needs of different learning stages. Students with lower academic performance showed a significantly higher dependence on short videos than those with higher academic performance. The study recommends designing English short videos tailored to students' learning stages, with basic content for low proficiency learners and specialized content for advanced learners to support personalized learning and educational equity. Future research could further expand the sample size and cover more universities across regions to validate the generalizability of the findings.

목차

Abstract
I. Introduction
Ⅱ. Research Methods
Ⅲ. Research Results
Ⅳ. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092526923