메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신윤범 (부경대학교) 김하정 (부경대학교) 원효헌 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제35권 제6호(통권 제126호)
발행연도
2023.12
수록면
995 - 1,009 (15page)
DOI
10.13000/JFMSE.2023.12.35.6.995

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze how the types and circumstances of remote classes recognized by high school students affected students" academic achievement. The result of this study is as follows: first, the types and circumstances of distance learning was found to be more helpful for Korean, math, and English subjects, the lower the achievement level. Second, it is appeared that the types of distance learning have affected more on academic achievement compared to the distance learning circumstances. Third, the impact of distance learning types on each achievement level for each subject was derived differently. Fourth, in the distance learning circumstances, there were differences in statistical significance by achievement level and subject, but the direction of positive and negative influence of each variable was derived to be the same. Based on these results, implications were presented.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-088510476