메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Park, Hyangsook (Korea Army Academy)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제90집
발행연도
2025.2
수록면
335 - 361 (27page)
DOI
10.21087/nsell.2025.02.90.335

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study explored Korean English learners’ learning strategies for speaking and their perceptions of the advantages and challenges associated with cooperative learning (CL). To this end, 44 university students were divided into high- and low-proficiency groups. Data were analyzed using t-tests. The findings revealed significant disparities between the two groups in their utilization of metacognitive and rehearsal strategies. More proficient learners employed social-affective, fluency-oriented, verbal, and nonverbal strategies to address communication challenges and enhance learning outcomes. These findings imply that effective communication strategies can substantially improve students’ oral presentation capabilities. Learners’ proficiency level significantly impacted their perceived effectiveness in using CL, especially for presentation preparation. More proficient learners, with enhanced linguistic competence and subject knowledge, engaged more effectively in cooperative tasks, leading to superior group experiences.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Review of Literature
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion & Conclusion
Works Cited

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092471352