메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
林志永 (朝鮮大學校) 宋眞喜 (全南大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第150號
발행연도
2025.2
수록면
99 - 122 (24page)
DOI
10.25021/JCLL.2025.2.150.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study designed a Chinese grammar teaching model utilizing ChatGPT and developed AI-powered tailored learning scenarios based on learners’ proficiency levels. Focusing on the frequently misunderstood grammar element “了”, the research provides detailed strategies for elementary, intermediate, and advanced learners. ChatGPT serves as an effective tool to enhance educational outcomes through real-time feedback and abundant example generation, complementing instructors’ supplementary explanations. Scenario-based analysis evaluated the strengths and limitations of ChatGPT, showcasing its potential as an AI-driven educational aid. The findings contribute to the empirical validation of AI tools in education and propose effective methodologies for integrating them into grammar instruction.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. ChatGPT를 활용한 어법 수업 시나리오 설계 및 분석
4. ChatGPT와 협력적 학습을 통한 어법 수업 시나리오
5. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092458279