지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
1. 연구 목적
2. 선행연구
3. 연구가설 및 연구방법
4. 연구결과 및 의의
5. 마무리
참고문헌
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
외국인 학습자의 요약 과정 관찰 연구: 요약 표현 과정을 중심으로
언어와 정보사회
2018 .01
The Influence of Reading-Writing Connections and English Proficiency Level on Korean EFL College Students’ Reading Process during a Summarization Task
언어학 연구
2022 .01
Reading Strategies and L2 Proficiency on the Development of L2 Learners’ Summary Writing
영어학연구
2016 .12
요약과 회상 간 텍스트 처리 수준에 대한 고찰
한말연구
2021 .09
텍스트에 대한 내용 및 구조 친숙도가 EFL 학습자의 텍스트 처리과정에 미치는 영향
영어영문학연구
2019 .01
Interpreting the Linkage among Reading Problems in L1 and L2, Strategy Use in L2 Reading, and L2 Proficiency
영어교육연구
2017 .01
요약쓰기과제를 통한 읽기능력향상
영어영문학연구
2015 .01
The Effect of L2 Proficiency on Post-editing Machine Translated Texts
Journal of Asia TEFL
2020 .01
The Role of L1 in Reading Different Levels of L2 texts
새한영어영문학
2015 .05
인문계 고등학생들의 요약하기 활동에 대한인식과 양상 분석
독서연구
2015 .01
Relationships between Three Summary Question Types, Reading Comprehension, and Writing Expression for Japanese High School Students
Journal of Asia TEFL
2023 .03
Characteristics of Korean High School Students’ Summary Writing of English Reading Texts
응용언어학
2016 .12
Innovative Measures of Young Learners’ English Language Proficiency: A Review of English Language Proficiency Assessments for Young Learners
Journal of Asia TEFL
2019 .01
The Effects of Cognitive Complexity on Summary Quality by Korean College Students
영어학
2015 .09
TOEIC 점수에 따른 정서지능 및 언어학습전략
신영어영문학
2024 .11
독서-작문 통합 교육을 위한 요약문 쓰기 수업 탐색
독서연구
2015 .01
An Investigation into the Use of Reading Strategies, Reading Proficiency, and Gender in a Chinese University Context
새한영어영문학
2020 .05
Effects of Text Modification and Text Complexity of a Literary Text on Reading Comprehension in Korean EFL Context
Studies in English Education
2015 .01
읽기 문항 유형별 고등학생들의 영어 읽기전략 사용에 대한 연구
영어학
2022 .01
한국어 교재의 요약하기 관련 활동 분석 연구 - 학문 목적 한국어교육과 관련성에 주목하여 -
한성어문학
2017 .08
0