메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서종훈 (대구가톨릭대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제112집
발행연도
2025.3
수록면
223 - 247 (25page)
DOI
10.21296/jls.2025.03.112.223

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper addresses the significance of underlining as a reading strategy and emphasizes its role beyond mere representation. It connects to the reader's cognitive processes and aids in constructing context and summaries. The study involved learners of varying language proficiency levels and focused on different text types. Underlining primarily targeted propositions at the clause or sentence level with some focus on individual words or phrases. As language proficiency increased, the relevance of underlined content to the context and its convergence in summaries improved. Thus, underlining is closely linked to a reader's language proficiency and cognitive abilities. This study aimed to validate the educational effectiveness of underlining by experimentally designing the connection between context and summary. Challenges included obtaining a diverse sample of learners by age and proficiency and the limitation of texts to certain genres.

목차

1. 연구 목적
2. 선행연구
3. 연구가설 및 연구방법
4. 연구결과 및 의의
5. 마무리
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0