메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 제14권 제1호
발행연도
1994.4
수록면
163 - 170 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to sugggest basic data and altermative plan by the analysis of problem having been using pattern of classroom in small sized elementary school. The method of this research are question for teacher and parents of student, and observaion of using pattern in classroom. The conclusion of this study is as fallow; 1.Up to now, the school architectures are constructed by the standard desige manual of school and the applicational desegn manual of the standard design. This design method has not adapted to vary educational method and students. The problems which have been lacked of application is shown in rural small sized elmentary school, and it is caused to poor the educational environmentas important factor of dwelling environment. 2.The using pattern of classroom is constructed by a standard design manual is revealed much difference. However, the evaluation level of teacher and parents of students is high when the special study space and self-control study space being utilized at the back or lateral of the classroom. Therefore, the useful plan that the small student classroom is replace to the activity type(type A) will be exammined as the economical and efficient plan. 3.The study satisfying level is proportioned to the kind and the quantity of instruments. To use the classroom effectively, the secure of appropriate instruments must going first.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-012871430