메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
우리말글학회 우리말글 우리말글 통권 27호
발행연도
2003.4
수록면
1 - 31 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This is the research of the teaching discourses in reading comprehension instruction. For this research, I approached the materials by the discourse analysis method.
The teaching discourses in reading comprehension instruction focused on the targets of the unit, and did the teacher's teaching behaviors. But because her instruction was too concentrated on the instruction targets, her instruction could not promoted the learners' various reactions. The contents and structures of her instructions were concentrated in the extension of the learners' strategies of reading comprehension, and tried to make them act the various and appropriates behaviors of reading comprehensions. In conclusion, she could not actualize her purpose. Her style of teaching discourse was to teacher-centered that her students could not understand the contents and her purpose of the instruction.
This research proposed that for the improvement of the instructions and students' achievement, the Korean language education should applied learner-centered accesses and the viewpoints of cognitive (and metacognitive) theories and the constructivism.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-013438993