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이용수
ABSTRACT
1.INTRODUCTION
2.ENGINE CONTROL STRATEGIES
3.COMBINATION OF PHYSICAL MODELS
4.ANALYSIS
SUMMARY
REFERENCES
Subscripts
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A Study on the Characteristics of Combustion Variations of Compression Ignition Engine
KSME International Journal
1987 .05
압축착화 디젤엔진의 연소위상 검출방법에 관한 연구
융ㆍ복합기술연구소 논문집
2019 .01
공연비 변화에 따른 천연가스 엔진의 연소 특성 해석
한국자동차공학회논문집
1999 .02
라디칼 유도 착화 엔진의 최적부실설계 및 성능개선에 관한 연구
한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집
2004 .06
Numerical Predictions of Combustion Process in Spark Ignition Engine
KSME/JSME THERMAL and FLUID Engineering Conference
1994 .07
점화에너지 특성이 예혼합기의 착화와 연소에 미치는 영향(2)
한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집
1996 .11
Some Fundamental of Engine Combustion
대한기계학회 기타 간행물
1995 .01
단기통 4행정 가솔린 기관의 연소압력 변동성에 관한 연구
한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집
2000 .10
The state of Art on Internal Combustion Engine focus on Homogeneous Charge Compression Ignition
한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
2014 .11
INFLUENCE OF INITIAL COMBUSTION IN SI ENGINE ON FOLLOWING COMBUSTION STAGE AND CYCLE-BY-CYCLE VARIATIONS IN COMBUSTION PROCESS
International journal of automotive technology
2001 .03
압축착화 엔진에서 가솔린과 디젤연료의 연소 특성에 관한 연구
동력시스템공학회지
2017 .02
STUDY ON COMBUSTION CHARACTERISTICS AND APPLICATION OF RADIAL INDUCED IGNITION METHOD IN AN ACTUAL ENGINE
International journal of automotive technology
2005 .12
EFFECTS OF INTAKE COMPOSITION ON COMBUSTION ON COMBUSTION & EMISSION CHARACTERISTICS OF DI DIESEL ENGINE AT HIGH INTAKE PRESSURE
KSME/JSME THERMAL and FLUID Engineering Conference
1996 .10
터보과급 디이젤기관의 성능에 관한 실험적 연구
한국자동차공학회논문집
1994 .11
스파크 점화기관에서 흡입 공기 중 산소체적분율의 변화가 연소 및 배기가스 조성에 미치는 영향에 관한 연구
한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집
2016 .10
Analysis of Compression-induced Auto-ignition Combustion Characteristics of HCCI and ATAC Using the Same Engine
Journal of Mechanical Science and Technology
2006 .09
예혼합 압축착화 디젤엔진의 부하변동에 따른 연소특성 분석
한국자동차공학회논문집
2002 .01
2단 분사방식을 적용한 부분 예혼합 디젤 압축착화 연소 엔진의 회전속도 및 부하 변화가 배출 가스 특성에 미치는 영향에 관한 고찰
한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집
2006 .06
Theoretical Analysis of a Spark Ignition Engine by the Thermodynamic Engine Model
에너지공학
2015 .09
2단 분사방식을 적용한 부분 예혼합 디젤 압축착화 연소 엔진의 회전속도 및 부하 변화가 배출 가스 및 IMEP특성에 미치는 영향
한국자동차공학회논문집
2007 .01
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