메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2002년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
2002.5
수록면
605 - 610 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Since stainless steel sheets have good mechanical properties, weldability, appearance and corrosion resistance, they are commonly used as one of the structural materials of the railroad cars or the commercial vehicles which are manufactured by the spot welding. Among the many kinds of spot welded lap joints, it can find that multi-lap joints are also employed in their body structures. But, fatigue strength of these joints are lower than that of base metal due to high stress concentration at the nugget edge of the spot weld and considerably influenced by welding conditions as well as the mechanical and geometrical factors. Thus, it is necessary to establish a reasonable and systematic fatigue design criterion for spot welded multi-lap joints. In this report, after numerically analyzing the stress distribution and deformation on spot welded multi-lap joints subjected to tensile shear load, first, fracture mechanically rearranged the ΔP-Nf curves in the ΔKⅡ-Nf relation with the stress intensity factor of Mode II. And next, evaluated the fatigue data on the ΔP-Nf curves with ΔKΦmax which is based on the maximum stress criterion on
tangential direction. From the results obtained, both of them are applicable to fractural mechanical fatigue design of spot welded multi-lap joint.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 유한요소법에 의한 변형과 응력분포 해석

3. 다중접합 점용접 이음재의 파괴역학적 피로강도 평가

4. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014025981