메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 오토저널 자동차공학회지 제11권 제5호
발행연도
1989.10
수록면
55 - 64 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The effect of discharge have been investigated for condition of spark in a multiple spark ignition engine, as the spark duration, capacitive and inductive discharge energy were calculated for condition of spark by ignition wave and energy formula,
The useful portion of spark discharge is divided into capacitance portion and inductance portion,
It was found that capacitive discharge energy and spark duration were increased according to increasing number of spark, and inductive discharge energy was increased according to increas­ing spark intervaL , Therefore engine torque was increased and lean misfire limit was extended comparing with the standard isnition system,
It found that spark energy was discharged within ignition delay period availability acted on the formation and growth of flame kernel, and total spark energy was increased according to increasing number of spark times, but discharged spark energy after ignition delay became unavailable energy, And the capacitive discharge energy has the dominant effect for stoichio­meric or not very rich air-fuel mixture but inductive discharge energy has the dominant effect for lean air-fuel mixture.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.점화파형의 측정장치 및 측정방법

3.스파크 에너지 및 스파크 에너지 방출패턴

4.다회수 스파크의 방전효과

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014075103