메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 자동차공학회논문집 제3권 제4호
발행연도
1995.7
수록면
78 - 87 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A mathematical model was developed for the simulation of ground pressure distribution of tracked vehicles under given terrain conditions. The contact line of track with ground was assumed sinusoidal and the total length of track unchanged during its motion. Force equilibrium was also applied for the modeling. A set of equations derived from the conditions of track curvature, length constraint and force equillibrium was computer programmed and solved numerically for the computer simulation. Results of the simulation were presented graphically together with values of maximum sinkage, nominal ground pressure and maximum mean pressure. Verification of the model was made by comparing the maximum mean pressure. Verification of the model was made by comparing the maximum mean pressures simulated by the model with those data published in the journal. A reasonable agreement was observed between the two values, from which it was considered that the model can be utilized with a reasonable accuracy to theoretically analyze the effects of track parameters on vehicle performance.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 연구사

3. 접지압 예측 모형의 개발

4. 모형의 해

5. 모형의 검정

6. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014082468