메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제37집
발행연도
2004.6
수록면
1 - 23 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of this study were: 1) to investigate developmental trends in young gifted children's emotional intelligence used the emotional intelligence rating scale for preschool children(Kim, 1998). 2) to investigate the relationship between young gifted children's emotional intelligence, intelligence and creativity.
Subjects for this study were 36 young gifted children, 4 to 6 years of age. To analyze the relationship between emotional intelligence, intelligence and creativity, three instruments were used: The Emotional Intelligence Rating Scale for Preschool Children, The Korean Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence(K-WPPSI) and Torrance Test of Creative Thinking(TTCT).
The result from this study were as follows:
First, significant age and gender differences were not found in emotional intelligence. Second, there were no significant differences between emotional intelligence and intelligence, and emotional intelligence and creativity.

목차

<목차>

Ⅰ. 문제 제기

Ⅱ. 연구방법

Ⅲ. 연구결과의 분석

Ⅳ. 논의 및 결론

참고문헌

Abstract

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-014090565