메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
천호재 (계명대학교)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아 문화연구 동북아 문화연구 제22집
발행연도
2010.3
수록면
327 - 343 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, I investigated the intelligent types of the students of the Japanese literature department(Keimyung University in Korea) by the theory of Multiple Intelligences of Howard Gardner. First, As a whole I investigated that E-intelligence(language intelligence), it is expected to have supremacy intelligence in the students of Japanese literature department, less high than F-intelligence(hnmanity intelligence). H-intelligence(nature intelligence) was lawest than the other intelligences. Besides, I investigated the types of the each intelligences in the male and female, grades. Second, I also investigated the results of intelligence test of the individual. Thirdly, I suggested how to choose the election of majors in the results of intelligence tests. Finally, I suggested how to do the course guidances and the synergy effects for the students of the Japanese literature department.

목차

1. 들어가기
2. 다중지능 이론의 정의와 다중지능 검사의 필요성
3. 다중지능 검사의 개요 및 조사 방법
4. 다중지능 검사의 결과 분석
5. 전공 선택에 대한 지도
6. 취업지도
7. 나오기
참고문헌
【논문초록】

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-910-003387335