메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1995년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
1995.6
수록면
351 - 356 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Suspension control using the sky-hook control algorithm is very effective to improve the ride comfort of a vehicle system. However, the algorithm suffer from the poor damping effectiveness at wheel resonance frequency, which makes the road holding ability of the tire worse. To solve the problem, in this paper, the original sky-hook damping algorithm is modified to have the controllability of wheel resonance. In order to verify the control effectiveness of the proposed algorithm, experiments were performed using a real vehicle system equipped with four stage variable damper operated by electro-magnetic actuator. It is shown that the proposed algorithm can be a good solution for compromising the ride comfort and the road holding ability.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.제어 알고리즘

3.실험 및 고찰

4.결론

5.참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014110376