메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1996년 춘계학술대회논문집 1호
발행연도
1996.6
수록면
436 - 441 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The simulation of dynamic power performance has been required in order to predict drive characteristics in the process of developing a vehicle. In this study, the powertrain in a manual-transmission equipped vehicle was modeled for the dynamic performance analysis. The tractive force was obtained based on the engine torque, gear ratio and coefficients of power transmission and was subtracted by the total running resistant forces of the vehicle to give the tractive force to spare. Then, the analysis of the dynamic performance was carried out on the large size truck and compared with the test results of the truck. The inertia moment of rotational parts was also computed based on the actual size of the powertrain in the truck. The comparison on the maximum vehicle speed, acceleration performance and fuel consumption rate showed a reasonable agreement between the analytical and the test results of the truck.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.이론해석

3.성능 해석 프로그램

4.성능 해석 결과

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014113448