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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1998년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
1998.11
수록면
1,007 - 1,012 (6page)

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Recently, intake manifold has been changed from aluminum casting to plastic molding, which is a successful example of weight reduction keeping about the same cost and engine performance for modern passenger car engines.
In view of noise and vibration of an engine, however, the lower stiffness plastic manifold can naturally cause higher vibration and noise level. In this study, the NVH development process for newly designed plastic intake manifold is introduced. The test results are compared with the aluminum manifold in terms of vibration and noise level, and their characteristics. By optimizing the thickness and adding appropriate brackets, we achieved the comparable level of radiated noise level from the engine.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.알루미늄과 플라스틱 흡기 매니폴드의 모드 특성 비교

3.진동 측정 시험의 결과와 분석

4.소음 측정 시험의 결과와 분석

5.흡기 매니폴드 브라켓의 보강 후 두께 별 진동 저감 효과

6.결론

7.참고문헌

참고문헌 (0)

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