메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1998년 추계학술대회논문집 2호
발행연도
1998.11
수록면
1,045 - 1,050 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, crush analysis of automotive structural body is carried out using stick model. Using the result of the analysis, the frontal fixed barrier impact specified by motor vehicle safety standards is simulated on computers. In the development of the crash analysis program "STICKCRUSH", the frontal impact of a car is modeled into the lumped mass spring, and the load-deformation curve of each structural component has been obtained from the crush mechanism of thin-walled rectangular tube. Deceleration-time curve was predicted on the basis of the stick model. The simulation results show a fairly good agreement with crash test data from the NHTSA, and they can be used in the occupant impact analysis, which is available for the prediction of vehicle safety. Proper stiffness changes of the major energy absorbing members of the stick model can improve the AS value for the better safety.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.본문

3.결론

4.참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014122530