메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 Symposium 한국자동차공학회 2002년 심포지움(기계관련산학연)
발행연도
2002.11
수록면
661 - 667 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The 3-axis road simulator is the test equipment which can simulate the standardized road
conditions for the durability evaluation of automotive components such as suspensions. The
road load data are collected and acquired from a vehicle test, and then these data are used to
simulate road load conditions by the road simulator which consists of hydraulic actuators, link
mechanism and servo controller. The link mechanism must be designed in consideration of the
dynamic effect and interference during 3 axes motions in order to generate accurate motions.
In this paper, the structural and kinematic analysis of the link mechanism is performed, and
these results can be used for developing the 3-axis road simulator. The 3-axis road simulator
provides considerable savings in cost, development time, and testing risk during developing
automotive components.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 로드 시뮬레이터의 구조물 분석

3. 기구부 구조해석 및 진동모드해석

4. ADAMS 모델링 및 동적시뮬레이션

5. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014133419