메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2003년 추계학술대회논문집
발행연도
2003.11
수록면
472 - 477 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was performed to investigate the behavior of vapor phase of fuel mixtures with different piston
cavity diameters in a optically accessible engine. The images of vapor phases were measured in the motoring
engine using exciplex fluorescence method. The conventional engine was modified as GDI engine with swirl
flow. Fuel was injected into atmospheric nitrogen to prevent quenching phenomenon by oxygen. Injection
pressure is 5.1MPa. Two dimensional spray fluorescence image of vapor phases was acquired to analyze spray
behavior and fuel distribution inside of cylinder. Three injection timings were set at BTDC 180°, 90°and
60°. With a fuel injection timing of BTDC 60°, fuel-rich mixture was concentrated in near the cavity
center. With a fuel injection timing of BTDC 90°, fuel-rich mixture level in the center region was highest in
the S-type during the late compression stroke. With a fuel injection timing of BTDC 180°, fuel was not
affected in a piston cavity and generally distributed as homogeneous mixture.

목차

Abstract

1.서론

2.실험 장치 및 방법

3.실험결과 및 고찰

4.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-014217394