메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제4권 제2호
발행연도
2004.9
수록면
183 - 202 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The progress of e-business has provided various value-based pricing strategies that are based on a buyer's willingness to pay. The purpose of this research is to investigate effective factors on the adoption of dynamic pricing models in e-business. It also provides insights about dynamic pricing strategy under a specific contingent context. In an attempt to identify effective factors that determine adoption for dynamic pricing, we employ two factors: introduction time and determination procedure. Through literature reviews, we have selected five variables which can be used to explain reasons for adoption of dynamic pricing strategies. This research conducts five in-depth case studies to explain what factors are important for adoption of dynamic pricing models. Research findings are summarized as propositions and future research directions are discussed.

목차

Abstract

Ⅰ.서론

Ⅱ.이비즈니스 에서의 가격전략과 dynamic pricing

Ⅲ.연구 설계

Ⅳ.사례연구 분석

Ⅴ.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-014344898