메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제4권 제2호
발행연도
2004.9
수록면
247 - 264 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is focused on application of CRM in LMS(Learning Management System) to help e-Learning industry increase the competitive power. Korea Assembly made a law about promotion of e-Learning industry growth January 2004. and Korea government enacted an enforcement ordinance and detailed enforcement regulations of this law July 2004. So, e-Learning market will be growing continuously, on the other hand. the keen competition of this industry will be occurring. To survive in the competition. companies will gain and maintenance competitive advantages. In this viewpoint. e-Learning companies must develop the differentiated and customer-oriented operation system and learning contents of high quality.
The objectives of this study are to introduce the architecture of SRM(Student Relationship Management) system combining e-Learning platform(LMS) with CRM(Customer Relationship Management) to help gain competitive advantages. ultimately to contribute activation and growth of e-Learning industry.

목차

Abstract

Ⅰ.서론

Ⅱ.이론적 배경

Ⅲ.SRM 모델과 아키텍처

Ⅳ.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-014344929