메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제9권 제2호
발행연도
2009.6
수록면
107 - 137 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, e-Learning field has become one of the most promising markets, and also the competition among the e-Learning supplies is getting more and more intense. In order to support the operation of e-Learning system more effectively, this study empirically analyses the factors influencing on the flow of e-Learners and the performance of e-Learning system. The structural model consist of learner’s self-efficacy, attitude, responsiveness, learning guide, flows in e-Learning that mediate between former factors, and e-Learning performance. To test the research model, a questionnaire survey was conducted to the university students who have ever been experienced in the e-Learning education. The main implication of this research is that the flows in e-Learning mediate between antecedent factors and e-Learning performance.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경과 관련연구
Ⅲ. 연구모형 및 방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (87)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-018574372