메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
To meet the world's ever stringent environment regulation, the focus of current research on diesel engines are to reduce the size and to enhance the power of engine at the same time. Such requirement inherently increases the pressure of the combustion chamber. Under this high pressure, the operational pressure range of the current aluminum piston reaches about to the limit requiring a piston with higher operational pressure limit. The steel forged piston is under development as a potential replacement of the aluminum piston. In order to analyze the change of fuel consumption rate and exhaust gas characteristics due to weights and heat transfer characteristics difference between aluminum piston and steel forged piston, fuel consumption rate and exhaust gas characteristics are analyzed using chassis dynamometer. The characteristics of exhaust gas was analyzed through CVS75 mode experiment. Results indicate that the characteristics of exhaust gas of the articulated steel forged piston is similar to that of aluminum alloy piston.

목차

Abstract

1. 서론

2. 실험장치 및 실험방법

3. 실험결과 및 고찰

4. 결 론

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017825503