메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Natural gas is one of the most promising alternative fuels for automotive, because it can reduce exhaust gas emissions than gasoline, diesel and LPG fuel, and can be used in conventional engines with a little modification. But, the performance of natural gas engine is fewer than gasoline, diesel and LPG fuel engine. Therefore, natural gas engine is requires a different methods for the improvement of engine characteristics such as engine power, fuel economy, brake thermal efficiency and exhaust gas emissions.
The objective of this study is to examine the effect of supercharging and compression ratio on engine characteristics such as engine power, fuel economy, brake thermal efficiency and exhaust emissions. Experiments are accomplished from the supercharger and engine characteristics experiment devices. These experiment results may be utilized to develop natural gas engine for automotive.

목차

Abstract

1. 서 론

2. 실험장치 및 방법

3. 실험결과 및 고찰

4. 결 론

References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017825710