메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
19세기영어권문학회 19세기 영어권 문학 19세기 영어권 문학 제8권 1호
발행연도
2004.2
수록면
33 - 53 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper intends to clarify the optical principles in Walt Whitman’s poetry and poetics. Whitman, fascinated by the modern technology of the nineteenth century America, pursued “the poetry of realities and science.” Among the dazzling inventions of the times, daguerreoype enjoyed the greatest popularity in Whitman’s New York. And it provided the poet not only with the pleasurable experience of frequenting photo galleries on Broadway but also with an artistic breakthrough out of the impasse of Emersonian Romanticism toward a new era of American poetry.
Photography and Whitman’s poetry share the realistic mimesis of the physical objects of the world. Notwithstanding Beaudelaire’s and Valery’s strong objections to photographic representation in art, Whitman adopted the properties of camera and turned them to his use for achieving realism in poetry. At the close of this paper, it is suggested for future study that the techniques of camera may also be working for Whitman’s spiritual purposes. But the present paper satisfies itself with clarifying the optical principles of camera and photography operating in Whitman’s poetry for his realistic achievements.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-015215015