메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제15권 제3호
발행연도
2002.12
수록면
127 - 147 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Beckett called What Where a “memory play” and, on this premise, I discuss the play as a visual icon that contracts some aspects of his life and writing career in abstract terms. In the first place, I relate the so-called ghostly quality of his works to Paul de Man’s discussion of prosopopoeia as a trope for the voice. Thus, Bam, Bem, Bim, Bom are ghosts or personas that haunted the closed space of his brain, dramatized here as a rectangular playing area, at various stages of his writing career.
Next, I analyze three different versions of What Where: two for the stage and one for the TV screen. As he rewrites the text for TV, the body of the actors is gone except for the faces and these fragmented faces are transformed into blurred images against the black background on screen on the brink of dissipation. Last stage versions retain the one dimensional, visual art quality of the screen version achieving the pure image even with the corporeal body of the actors. I discuss the aesthetic quality and power of these pure images.

목차






인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-015466025