메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제13집
발행연도
2006.4
수록면
123 - 144 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to explore the relationship of models of spiritual education and leadership development. This work is an educational praxis between the spirituality and profession in educational ministry. In order to develop an understanding of educational models of spirituality, this paper attempts to deal with a dialogue among the biblical perspective of Abraham's spirituality, theological perspective of John Wesley, contemporary models of Henri Nouwen, and historical perspective of Urban Holmes' spiritual patterns. This approach is to exam models of spiritual education and develop an effort for educational leadership.
Spiritual education opens a new approach to solve the Christian life under the modern society. It is helpful to rediscover a personal inner life, communal and interpersonal life in the church and society. Especially, educational ministry has to develop models for communal and social spirituality in the Korean Christian life. This study is to provide the sharing-models of spirituality. Spiritual education focuses on personal and social transformation. A dialectic unification of understanding of spirituality and educational leadership leads to good models of spirituality. These efforts can be also linked with models of teaching-learning in spiritual education which require a gradual process of personal empowerment as well as social transformation.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 교육목회와 영성
Ⅲ. 기독교 영성의 이해
Ⅳ. 나눔의 영성
Ⅴ. 영성 지도력의 개발
Ⅵ. 나가는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-017562858