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한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2004년 추계학술대회논문집 Vol.Ⅱ 2004. 10
발행연도
2004.10
수록면
746 - 753 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Although the numbers of pedestrian fatalities and injuries are steadily declining worldwide, pedestrian protection is still an important issue. Extensive researches have been carried out in the fields of pedestrian protection in order to establish pedestrian safety regulations. The automobile hoods and bumpers, which pedestrians frequently run into during accidents. should be designed safely for pedestrians. Two analysis methods are utilized to design safe structures of the hood and the bumper. They are real experiment and computer simulation. In this research, a method is developed to simultaneously use in respect of experiment and simulation. Orthogonal arrays are employed to combine the two methods. Based on this method, a hood and a bumper are designed to protect pedestrians.

목차

Abstract
1. 서론
2. 보행자 상해 및 평가방법
3. 실험과 컴퓨터 모사결과를 동시에 이용하여 직교배열표로 설계하는 방법
4. 보행자 상해감소를 위한 자동차 후드 및 범퍼 구조물의 설계
5. 결론
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