메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The frontal crash test methods and references are divided into two types. One is the full frontal crash test of us and Korea, the other is the Euro 40% offset deformable barrier frontal crash test. These two methods are used for Vehicle Safety Standards and NCAP. The purpose of this paper is to compare the crashworthiness and occupants injury of US full frontal crash test with those of Euro 40% offset frontal test. Four small passenger cars were tested for two test methods at each speed 56kph, 64kph. The results show that the chance of serious injury of 56kph full frontal crash test is higher than that of 64kph 40% offset, and 56kph full frontal crash test is appropriate to protect a head and chest.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험방법 및 평가방법
3. 시험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016565459