메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국음성학회 음성과학 음성과학 제14권 제3호
발행연도
2007.9
수록면
161 - 176 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the phonological awareness ability of preschool children with speech disorders. Subjects were composed of 18 articulatorily-disordered preschool children and 18 phonologically-disordered children of 4-6 years old. Percent of correct consonants and phonological awareness ability were tested. Results showed as follows: First, there was no remarkable difference between the two groups in percent of correct consonants. Second, the average of the total scores of the phonological awareness test showed a remarkable difference between the two groups. The same result was found in the small groups classified by the age. Because there was a remarkable difference in the phonological awareness ability in the test groups, the phonological awareness ability can be employed as an important parameter to distinguish articulatorily-disordered children from phonologically-disordered children.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 연구 방법
3. 연구 결과와 논의
4. 결론 및 제언
참고문헌
〈부록〉

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-701-016036569